قیمت سیلیس تصفیه آب

قیمت سیلیس استخر-سیلیس همدان

وبسایت همدان سیلیکا در این مقاله می خواهد اطلاعات مفیدی را در خصوص قیمت سیلیس تصفیه آب در اختیار شما قرار دهد. با توجه به اینکه پاک و سالم بودن آب تاثیر بسیار زیادی روی سلامت انسان ها دارد باید از بهترین آب برای نوشیدن استفاده کنیم. کشور ایران در منطقه حاصل‌خیز جهان قرار ندارد و به همین دلیل هم کمبودهای زیادی در زمینه آب وجود دارد. همواره خبرهای زیادی درباره کیفیت پایین آب نوشیدنی از سراسر ایران به گوش می‌رسد که می‌توانند دلایل زیادی در زمینه مدیریت و حتی استفاده نکردن از تجهیزات مفید و کارآمد داشته باشند. همچنین برای خرید پودر میکرونیزه می توانید به وبسایت همدان سیلیکا مراجعه کنید.

در این قسمت می خواهیم درمورد کاربرد یکی از پرکاربردترین و فراوان ترین منابع طبیعی در تصفیه آب با عنوان سیلیس برای شما توضیح دهیم. در ادامه در مورد silica و کاربردهای آن همچنین واکنش سیلیس با آب که جزء مهم ترین موارد در کاربرد silica می باشد، توضیح دهیم. یکی از مهم ترین مواردی که در این مقاله در مورد آن می خواهیم توضیح دهیم، قیمت سیلیس تصفیه آب استخر می باشد. همان طور که می دانید سنگ تصفیه آب می تواند در تصفیه کردن آب استخر کاربرد بسیار زیادی داشته باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سیلیس تصفیه آب

 

انواع فیلترشنی

فیلترشنی در انواع گوناگونی برای تصفیه آب وجود دارد که در ادامه به توضیح انواع آن با توجه به نحوه عملکرد می‌پردازیم. قیمت سیلیس تصفیه آب در هر کدام مدل‌ها متفاوت است.

فیلترشنی کند

در این مدل از وزن آب برای ایجاد فشار کمک گرفته و آب از سطح فیلتر عبور داده می‌شود. در حقیقت فشار آب موجب تصفیه آن شده و به دلیل سرعت پایین آن در زمان عبور از فیلتر، به فیلتر تصفیه آب کند معروف است. تصفیه خانه آب شهری، تصفیه خانه پساب و فاضلاب از مکان‌های با حجم بالای آن بهترین گزینه برای استفاده از این نوع فیلتر هستند. قیمت سیلیس تصفیه آب کند دارای نرخ پایین‌تری نسبت به سایر مدل‌ها است.

فیلترشنی تند (سریع)

در این مدل سرعت تصفیه آب بسیار بالا بوده و آب با سرعت بالا به فیلتر پاشیده شده و موجب افزایش سرعت تصفیه کردن آب می‌شوند. برای جلوگیری از خرابی فیلتر و شسته شدن لایه سیلیس زیر استخر، از چند لایه سیلیس برای تصفیه کردن در سایزهای گوناگون استفاده می‌کنند. ریزترین لایه وظیفه تصفیه آب را دارد و باقی لایه‌ها برای محافظت از فیلتر استفاده می‌شوند که استخرها و جکوزی از مهم‌ترین مکان‌های استفاده آن است. قیمت سیلیس تصفیه آب استخر در این مدل نسبت به فیلترشنی کند گران‌تر است.

فیلترشنی نرخ بالا

سایز دانه‌های این مدل نسبت به فیلترشنی سریع درشت‌تر است و با حذف لایه ریز سرعت تصفیه آب بیشتر می‌شود. اما کیفیت آب تصفیه شده بسیار پایین بوده و در استخرهای منازل که کمتر استفاده دارد، کاربرد دارند. پایین بودن قیمت سیلیس تصفیه آب نرخ بالا، اتدازه کوچک و سرعت بالاتر از دلایل محبوبیت آن می‌باشد.

همه چیز در مورد سیلیس

یکی از روش‌های طبیعی تصفیه آب را می‌توان عبور آن از لایه‌های خاک دانست. در حقیقت می‌توان عبور آب از لایه‌های خاک را به عنوان یکی از روش‌هایی دانست که همواره و بدون دخالت انسان انجام شده است، اما با رشد جمعیت و نیاز مردم به منابع آبی زیاد، شاید نتوان از روش طبیعی استفاده کرد؛ زیرا نیازمند زمان بوده و به همین علت باید با استفاده از دانش روز دنیا، اقدام به تصفیه آب کرد.

انواع دانه بندی سیلیس

سیلیس با خلوص  و دانه بندی گوناگونی به بازار عرضه شده که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت سیلیس تصفیه آب در هر کدام از سایزها متفاوت بوده که در ادامه با انواع دانه بندی سیلیس آشنا می شوید.

  1. سیلیس فوق ممتاز با خلوص بیش از 99 در صد و با دانه بندی 5 الی 8 میلی متر (مناسب تصفیه آب)
  2. سیلیس درجه 1 خلوص بیش از 98 درصد و با دانه بندی 3 الی 8 میلی متر (مناسب تصفیه آب)
  3. سیلیس درجه 2 با بیش از 95 در صد خلوص و با دانه بندی 3 الی 10 میلی متر (مناسب تصفیه فاظلاب)
  4. سیلیس فوق ممتاز با بیش از 99 درصد خلوص با دانه بندی 0.6 الی1 میلی متر (مناسب شیشه سازی و تصفیه آب)

فیلتر کردن آب با سیلیس

توجه داشته باشید فیلتر کردن آب در تصفیه خانه‌های شهری و صنعتی به واسطه فیلتر شنی انجام خواهد شد، اما باید بدانید که به جای استفاده از خاک، شاهد به کارگیری silica هستیم. شاید برای شما سوال باشد که سیلیس چیست و چه کاربردهایی دارد؟  و قیمت سیلیس تصفیه آب چقدر است؟! در حقیقت سیلیس از اکسیژن و سیلیکون تشکیل شده و بر اساس اطلاعات موجود، مقادیر بسیار زیادی از آن در پوسته زمین موجود است.

سیلیس ممتازمعادن سیلیس در ایران

توجه داشته باشید که ایران دارای معادن سیلیس بسیار زیادی در شهرهای مختلف همانند قزوین، کرمانشاه و سایر نقاط بوده که البته بر اساس اطلاعات موجود، تعداد بسیار زیادی از این معادن در شهر قزوین قرار دارند. سیلیس در صنعت کاربرد زیادی دارد و بیشترین اهمیت آن را می‌توان در صنعت شیشه‌سازی دانست و همین مسئله به خوبی علت رونق داشتن صنعت شیشه در شهر قزوین را نشان می‌دهد

مصارف دیگر سیلیس

بد نیست بدانید سیلیس در صنایع دیگری همانند ریخته‌گری هم کاربرد دارد، اما سیلیس به راحتی به دست نمی‌آید و نیازمند داشتن ابزارهای مختلفی است. برخی مناطق به دلیل فشرده بودن سیلیس، باید انفجارهای کنترل شده انجام شوند تا بتوان جداسازی را انجام داد و سیلیس‌های به دست آمده را وارد کارخانه کرد. نکته قابل توجه این است که قیمت سیلیس تصفیه آب استخر و سنگ تصفیه آب با دیگر انواع سیلیس متفاوت است.

یکی دیگر از موارد استفاده از silica را می‌توان در صنایع بهداشتی و شیمیایی دانست که می‌توان از آن برای تولید خمیر دندان و هم استفاده کرد؛ این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که سیلیس تا چه اندازه اهمیت دارد، اما نباید از دانش روز و فقدان ابزارآلات لازم برای بهره‌مند شدن از سیلیس باکیفیت، غفلت کرد.

سیلیس تصفیه آب

کاربرد سیلیس در تصفیه آب چیست؟

قبل از آن که بخواهیم وارد این بحث شویم، ابتدا باید بپرسیم که آیا می‌دانید آب آشامیدنی تا چه اندازه می‌تواند آلودگی به همراه داشته باشد؟ در صورتی که کوچک‌ترین غفلتی نسبت به پاکیزه کردن آب شرب صورت گیرد، قطعا می‌تواند خسارت‌های زیادی را به همراه داشته باشد و سلامتی افراد جامعه را در معرض خطر قرار دهد. دلیل مقداری بالا بودن قیمت سیلیس تصفیه آب نسبت به دیگر انواع سیلیس، این کاربرد بی نظیر آن است

آلودگی آب شامل دو مورد اساسی می‌شود که اگر کنترل نشوند، قطعا می‌توانند مشکلات زیادی را به وجود آورند که عبارتند از:

  1. ذرات محلول در آب همانند کلسیم
  2. ذرات معلق همانند گل و لای و آلودگی‌هایی همانند باکتری و ویروس‌ها

پاکسازی آب آشامیدنی با سیلیس تصفیه آب!

همانطور که در قسمت‌های قبل هم گفته شد، استفاده از فیلترهای شنی می‌تواند نقش بسیار ویژه‌ای در پاکسازی آب آشامیدنی از آلودگی‌هایی همانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و گل و لای داشته باشد. یکی از موارد مهمی که باید مدنظر قرار دهید را می‌توان رابطه میان اندازه سیلیس و عمق بستر دانست؛ در حقیقت هر اندازه سیلیس‌ها کوچک‌تر باشند و عمق بستر زیادتر، قطعا پاکسازی یا تصفیه بهتر و دقیق‌تری انجام خواهد شد.

سیلیس تصفیه آب

به نقل از ویکی پدیا:

تصفیه آب (به انگلیسی: Water Treatment)، هر فرآیندی است که کیفیت آب را بهبود می‌بخشد تا آن را برای یک هدف خاص مناسب‌تر سازد. هدف استفادهٔ نهایی ممکن است نوشیدن، تأمین آب صنعتی، آبیاری، نگهداری جریان رودخانه، تفریح با آب یا بسیاری از کاربردهای دیگر، از جمله بازگرداندن به صورت امن به محیط‌زیست باشد.

برخی افراد فکر می‌کنند استفاده از سیلیس تصفیه استخر باعث می‌شود تمام مواد مفید آب آشامیدنی از بین بروند که با قاطعیت می‌توان گفت این مسئله ناشی از عدم آگاهی کافی افراد است. باید بدانید که سیلیس تصفیه استخر نمی‌تواند باعث نابودی مواد مفید آب شود و صرفا آلودگی‌ها را رفع خواهد کرد. بد نیست بدانید شهرداری‌ها هم برای زیباسازی محیط شهری نیازمند silica هستند، اما سیلیس‌های رنگی که در اندازه‌های مختلف و برای استفاده در راستای اهداف متفاوت، در دسترس قرار دارند. پاکسازی آب آشامیدنی به وسیله این عنصر تاثیر زیادی در قیمت سیلیس برای تصفیه آب گذاشته است.

سیلیس تصفیه آب

شن سیلیس برای آکواریوم

اما با باید بگوییم که سیلیس تصفیه آب استخر تنها کاربرد سیلیس نمی باشد! اکثر افراد کف آکواریوم های خود را با شن می پوشانند که شن سیلیس از پرکاربرد ترین شن ها برای آکواریوم می باشد که معمولا به رنگ سفید و کرم هستند که با توجه به محل جمع آوری آن ها رنگ های متفاوتی دارند.همچنین وجود بستری از شن در کف آکواریوم مزایای زیادی دارد و تقریبا الزامی است. باکتری های چرخه ی نیتروژن در بین این شن ها کلونی تشکیل می دهند که به فیلتراسیون آکواریوم کمک زیادی می کند و بعضی از انواع ماهی ها مانند راس ماهیان و گابی ها وجود این بستر برای نگهداری شان ضروری است. برای اطلاع از قیمت سیلیس تصفیه آب آکواریوم با کارشناسان وبسایت همدان سلیکا در ارتباط باشید.

عمق استاندارد شن آکواریوم

عمق شن آکواریوم بهتر است معمولا بین 5 تا 8 سانتی متر باشد؛ زیرا عمق کمتر 5 سانتی متر کافی نیست و عمق بالای 8سانتی متر نیز می تواند در بعضی از مواقع مضر باشد به این دلیل که در اعماق بالای 8 سانتی متر بستر بدون اکسیژن می تواند باعث تشکیل سولفید هیدروژن مواد ارگانیک شود و به دلیل مضر بودن سولفید هیدروژن برای آبزیان باید به این نکته توجه زیادی داشت. در این قسمت درمورد سیلیس تصفیه استخر و سنگ تصفیه آب برای شما توضیح داده شد، در ادامه درمورد واکنش سیلیس با آب و قیمت سیلیس تصفیه آب برای شما خواهیم گفت.

سیلیس درجه یک

واکنش سیلیس با آب

  1. همان طور که می دانید سیلیس خاصیت اسیدی دارد و می تواند به راحتی واکنش دهد. سیلیس مقاومت زیادی در برابر آب و اسید ها دارد. البته توجه داشته باشید که اسید هیدروفلوئوریک جزء این دسته از اسید ها نیست. به همین دلیل سیلیس نمی تواند در برابر این اسید مقاومت بالایی داشته باشد.
  2. به صورت کلی می توان گفت که سیلیس در آب تحت هیچ شرایطی حل نمی شود به همین دلیل است که واکنش سیلیس با آب امکان پذیر نخواهد بود. حل شدن سیلیس در آب کاملا به محیط بستگی دارد. به صورت کلی می توان گفت سیلیس در محیط های قلیایی خیلی کم می تواند در آب حل شود.
  3. واکنش سیلیس در آب، یکی از مواردی است که در آزمایشگاه ها توجه بسیاری به آن می شود. با توجه به استانداردهای مربوطه، تکنیک اندازه‌گیری سیلیس با روش مولیبدات سیلیس طبق شماره SiO2.C 4500 و تکنیک اندازه‌گیری سیلیس به همراه تجهیزات، مواد و محلول‌های مورد نیاز می باشد.
  4. حلالیت سیلیس در آب، می تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد. سیلیس به عنوان یکی از طبیعی ترین مواد معدنی که در طبیعت به وفور یافت می شود، می تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد. واکنش سیلیس با آب و حلالیت سیلیس در آب، هر کدام به نحوی می توانند این تاثیرگذاری و کاربردها را افزایش دهند.
  5. با انجام آزمایشات در خصوص حلالیت سیلیس تصفیه آب، تولید کنندگان توانسته اند بهترین محصولات را تولید کنند و همچنین توانسته اند بیشترین کاربرد را صنایع به کار بگیرند. یکی از مهم ترین مواردی که در آن از سیلیس استفاده شده است و تا به الان حلالیت سیلیس توانسته است پاسخگو باشد، خودروهایی است که ما امروزه از آنها استفاده می کنیم. آسایش در سرعت و راحتی شما به دلیل وجود سیلیس در صنعت خودروسازی می باشد.

سیلیس آب

در جدول زیر ترکیب شیمیایی سیلیس و گراول در تصفیه آب آورده شده است:

درصد جرمی سهدرصد جرمی تیپ دودرصد جرمی تیپ یکپارامتر
13133Al2O3
2102Fe2O3
511.5CaO
142K2O
121.5Na2O
808096SiO2

قیمت سیلیس تصفیه آبکاربرد سیلیس در صنایع متنوع

با توجه به اینکه سیلیس به عنوان یکی از طبیعی ترین موادی است که در طبیعت به وفور یافت می شود، می تواند از آن در صنایع متنوعی استفاده کرد. یکی از آن ها موردی است که در همین مقاله به آن اشاره شد که تاثیر زیادی در قیمت سیلیس تصفیه آب دارد. شما می توانید از سنگ سیلیس برای تصفیه کردن آب استخر استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای زیبا تر کردن آکواریوم استفاده کنید.

با توجه به اینکه این سنگ ها زیبایی خاصی دارند و در اندازه های متنوع وجود دارند شما می توانید از آن ها در آکواریوم استفاده کنید. علاوه بر استفاده از سیلیس در صنایع استخر می توانیم به یکی از مهم ترین مشاغل یعنی کشاورزی اشاره کنیم. معمولا از سیلیس و خاک آن در تولید کود های شیمیایی استفاده می کنند که تاثیر بسیار زیادی روی رشد گیاهان دارد و از پژمردگی آن ها جلوگیری خواهد کرد.

قیمت سیلیس تصفیه آب

در این مقاله در مورد فروش سیلیس استخر برای شما توضیح دادیم. شما می توانید برای تصفیه کردن آن استخر از این ماده طبیعی استفاده کنید. اگر قصد خرید انواع سیلیس را دارید می توانید برای خرید سیلیس درجه یک، دو و سه به سایت همدان سیلیکا مراجعه کنید. لازم به ذکر است برای اطلاع از آخرین قیمت سیلیس تصفیه آب استخر، سنگ تصفیه آب و یا خرید پودر میکرونیزه نیز می توانید به فروشگاه همدان سیلیکا مراجعه نمایید.

سوالات متداول

  • یک روش طبیعی برای تصفیه آب چیست؟

یکی از روش‌های طبیعی تصفیه آب را می‌توان عبور آن از لایه‌های خاک دانست.

  • سیلیس در چه چیز هایی مقاومت بیشتری دارد؟

سیلیس مقاومت زیادی در برابر آب و اسید ها دارد.

به این مقاله امتیاز دهید

دانستی سیلیس

OptionalOptionalOptionalOptionalOptionalOptionalOptionalOptional

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت سیلیس همدان