قیمت سیلیس تصفیه آب و فیلتر شنی

قیمت سیلیس فیلتر شنی-سیلیس همدان

موضوع این نوشتار از سایت همدان سیلیکا، در مورد قیمت سیلیس تصفیه آب استخر و قیمت سیلیس فیلتر شنی است. در این نوشتار به ارائه مطالبی درباره سیلیس فیلتر شنی فایبرگلاس، مقایسه سیلیس فیلتر شنی، کاربردهای سیلیس در صنایع مختلف و … می پردازیم. اگر می خواهید بیشتر با این ماده طبیعی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب از وب سایت همدان سیلیکا ما را همراهی کنید. همان طور که می دانید سیلیس یکی از فراوان‌ترین مواد طبیعی است که معمولا در پوسته زمین پیدا می‌شود. ضمناً برای خرید سیلیس می توانید به شرکت سیلیس همدان مراجعه کنید.

با توجه به اینکه سیلیس این روزها کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد، گستردگی این ماده بسیار زیاد شده و به صورت آزاده و در شکل‌های گوناگون در طبیعت پیدا می‌شود. برای نمونه یکی از کاربردهایی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم استفاده از این ماده در ساخت فیلتر شنی خانگی و استخر می‌باشد که به تصفیه آب کمک بسیار زیادی می‌کند. در ادامه شما را با قیمت شن سیلیس برای آکواریوم، سیلیس استخری، کاربرد سیلیس در استخر، سیلیس فیلتر شنی استخر، سیلیس تصفیه اب استخر و مقدار سیلیس فیلتر شنی آشنا می‌کنیم.

سیلیس فیلتر شنی استخر چیست؟

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تصفیه آب استفاده از دستگاه فیلتر شنی می‌باشد. این دستگاه‌ها با توجه به چرخه طبیعی تصفیه آب ساخته شده‌اند. در طبیعت آب از تمامی لایه‌های خاک عبور کرده و به این ترتیب تصفیه می‌شود که در انتها انسان به صورت چاه و یا چشمه از آن استفاده می‌کند. در دستگاه سیلیس فیلتر شنی ایستاده آب از بین سیلیس‌های داخل دستگاه عبور می‌کند و ذرات معلق و ناخالصی ها را در حفره های موجود بین سیلیس جا گذاشته و آب خالص و زلال در پایین فیلتر جمع آوری می شود.

روش تصفیه آب با فیلتر شنی چگونه است؟

  1. به طور کلی، بدون این که شما از کدام انواع فیلترهای شنی استفاده می کنید، نحوه عملکرد و کارایی آن ها به این صورت است که ابتدا آبی که شامل املاح، آهن، منگنز، ذرات معلق گل و غیره می باشد از شیر ورودی وارد مخزن می شود.
  2. در داخل مخزن نازل هایی با پوشش ماسه و سیلیس طراحی شده است. برای جلوگیری از خوردگی نازل ها، پوشش شن و سیلیس روی نازل ها به گونه ای صورت می گیرد که ابتدا دانه های بزرگتر، سپس متوسط ​​و در نهایت دانه های ریز شوند.
  3. عبور آب از نازل موجب می شود که ذرات بزرگتر از 100 میکرون به دانه های شن برخورد کرده و اجازه عبور نازل ها را نمی دهد و فقط قطرات آب بدون ذرات معلق از نازل عبور می کنند. آب بدون ذرات از دریچه خروجی مخزن به بیرون دستگاه منتقل شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
قیمت سیلیس تصفیه آب

سیلیس تصفیه اب استخر

مقایسه ی سیلیس فیلتر شنی با سیلیس فیلتر شیشه ای

فیلترهایی که برای استخرها استفاده می شوند، در کاهش مواد شیمیایی بسیار موثر هستند. از سیلیس های فیلتر شنی و شیشه ای برای استخرها استفاده می شود که امروزه سیلیس های شیشه ای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از تفاوت های مهم سیلیس فیلتر شنی با سیلیس شیشه ای در این است که سیلیس شنی ذراتی به اندازه 20 میکرون را می توانند از آب جدا کنند اما شیشه ذراتی به اندازه 5 میکرون را می گیرند و به علت چگالی پایین شیشه بازدهی این فیلتر 30% بیشتر از فیلتر شنی می باشد. در ضمن قیمت سیلیس تصفیه آب و قیمت سنگ سیلیس استخر ارزان می باشد.

قیمت سیلیس فیلتر شنی استخر به علت عمل بک واش کمی بالاست و حداقل هفته ای یک بار باید آن را انجام دهند باعث مصرف زیاد آب و انرژی می شود اما سیلیس شیشه در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و آب کمتری را مصرف می کند. همچنین از دیگر مزایای سیلیس شیشه ای نسبت به سیلیس شنی در این است که سیلیس شنی را پس از مدتی باید دور ریخت و قابل استفاده نخواهند بود اما به این دلیل که سیلیس های شیشه ای از بازیافت شیشه های خرد شده و شیشه های دیگر به وجود می آیند و سیلیس nature works مادام العمر بوده و می توان آن ها را بازیافت کرد.

علت جایگزین شدن فیلتر شیشه‌ای با فیلتر شنی معمولی!

از عوامل مهم که فیلترهای شیشه ای جایگزین فیلترهای شنی شده اند طول عمر سیلیس ها می باشد که سیلیس هایی با طول عمر بالا و بازدهی بیشتر باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود و موجب پایین آمدن قیمت سنگ سیلیس استخر و خانگی می شود. سیلیس های فیلتر شنی طول عمری حدود 3 سال دارند اما سیلیس های شیشه ای 5 سال و حتی بیشتر استفاده می شوند همچنین سیلیس nature works به دلیل استفاده تکنولوژی Mc2 در آن نیاز به تعویض ندارد و مادام العمر می باشد. برای مشاهده لیست قیمت سیلیس فیلتر شنی ایمکس و قیمت سیلیس تصفیه آب به سایت سیلیس همدان مراجعه نمایید.

سیلیس استخر چیست؟ (کاربرد سیلیس در استخر)

امروزه وجود استخر در فضای خانه موجب افزایش سلامتی و آرامش دیگر اعضای خانواده می شود. البته لازم به ذکر است که کیفیت آب در آن ها بسیار مهم است. آب های شهری مناسب برای استفاده در استخر نیست. از این رو باید از سیلیس استخری برای تصفیه آب استفاده کرد. به همین دلیل اطلاع از قیمت سنگ سیلیس استخر برای بیشتر افراد مهم است. کاربرد سیلیس در استخرها امروزه بسیار مرسوم شده است. Silica موجب افزایش بهبود کیفیت آب و بهداشت افراد می شود. برای اطلاع از قیمت سیلیس فیلتر شنی ما را همراهی کنید.

قیمت سنگ سیلیس استخر

سیلیس تصفیه استخر

قیمت سنگ سیلیس استخر موجود در بازار

به طور کلی انواع سنگ سیلیس دانه بندی شده و سیلیس شیشه ای مناسب برای فیلترشنی فلزی و فایبرگلاس است. سیلیس فیلتر شنی استخر وظیفه رفع کردن ذرات معلق در آب را دارد. از این رو کیفیت نوع سیلیس در این فرایند بسیار مهم است. از این رو قیمت سیلیس درجه یک و قیمت سیلیس تصفیه آب به هر میزان نیز باشد باز ارزشش را دارد. در ضمن برای افزایش طول عمر سیلیس استخری بک واش به صورت دوره ای را انجام می دهند.

مزایای استفاده از سیلیس تصفیه اب استخر

به طور کلی استفاده از سیلیس فیلتر شنی که در تولید آن ها از انواع سیلیس استفاده می کنند؛ دارای مزایای فوق العاده ای هستند. این مزیت ها شامل موارد زیر است:

  • بهبود کیفیت آب
  • هزینه پایین با مناسب بودن قیمت سیلیس تصفیه آب استخر
  • کاهش مصرف آب از طریق سیلیس استخری
  • کاهش مصرف انرژی و کاهش قیمت سیلیس فیلتر شنی
  • کاهش مصرف مواد شیمیایی و مضر
  • تسهیل کردن فرایند تصفیه آب با سیلیس فیلتر شنی
  • داشتن قابلیت بازیافت سیلیس تصفیه استخر.

قیمت سیلیس تصفیه آب 1402

فیلترهای شنی موجب می شود تا باکتری های مرده آب حذف شود و بقیه آلودگی اجازه ورود به آب شهری را نداشته باشند. شناگران از هر نوع بیماری نیز در امان هستند. با توجه به این مزیت ها قیمت سنگ سیلیس استخر و سیلیس تصفیه آب هر چقدر هم باشد باز ارزشش را دارد. شما برای اطلاع از قیمت سیلیس استخری و سیلیس تصفیه استخر می توانید به فروشگاه اینترنتی همدان سیلیکا مراجعه کنید.

قیمت سیلیس تصفیه آب و فیلتر شنی 3

انواع سیلیس فیلتر شنی

در یک دسته بندی کلی گونه های متفاوتی از انواع فیلترشنی وجود دارد که شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که قیمت سیلیس فیلتر شنی و قیمت سنگ سیلیس استخر در هر کدام متفاوت است. این انواع به قرار زیر است:

  1. فیلتر شنی کند
  2. فیلتر شنی تند یا سریع
  3. فیلرشنی نرخ بالا

در ضمن انواع متفاوتی از سیلیس برای این کار در دانه بندی های گوناگون وجود دارد که قیمت سیلیس درجه یک در نوع دانه بندی خود با قیمت سیلیس ممتاز متفاوت است. در جدول زیر به توضیح آن پرداخته ایم.

نوع سیلیس اندازه آن
سیلیس ریز0.5 تا 1.5 میلی متر
سیلیس متوسط2 الی 3 میلی متر
سیلیس درشت3 الی 5 میلی متر
  • فیلتر شنی کند

در این نوع از وزن آب برای ایجاد کردن فشار بهره گرفته تا به این طریق آب را از سطح فیلتر عبور دهند. در حقیقت فشار آبی که روی فیلتر قرار گرفته موجب شده که آب از فیلتر عبور کرده و فرایند تصفیه انجام شود. به دلیل سرعت پایین آب از سطح فیلتر شنی به این نام معروف است.زیرا نیروی خارجی وجود نداشته تا آب با فشار و به سرعت از سطح فیلتر عبور داده شود و از آن زمانی استفاده کرده که حجم آب بسیار بالا است. برای مثال در تصفیه خانه‌های آب شهری یا در تصفیه خانه‌های پساب و فاضلاب‌ها کاربرد داشته و در بیشتر مواقع در مجاورت هوای آزاد قرار دارند. قیمت سیلیس تصفیه آب کند نسبت به دیگر نمونه ها پایین تر است.

  •  فیلتر شنی تند یا سریع

فیلترشنی تند دارای سرعت بسیار بیشتری نسبت به نوع قبلی بوده و تمایز سرعت آن مربوط به تفاوت ساختار آن‌ها می‌شود. در فیلترهای شنی تند، آب با سرعت بالا به سمت فیلتر رفته که موجب افزایش سرعت تصفیه آب می‌شود. این کار موجب شده تا دانه‌های بسیار ریز سیلیس استخر که در فیلتر استفادخ شده را شسته و با خود ببرد. از این رو برای جلوگیری از خراب شدن فیلترهای شنی تند، معمولا از چندین لایه سیلیس تصفیه آب استخر در سایزهای گوناگون استفاده می‌کنند. تصفیه آب بر عهده لایه ریزتر است و بقیه لایه‌ها به عنوان لایه محافظتی عمل می کنند. از این نوع در استخرها و جکوزی‌ها استفاده می‌کنند و قیمت سیلیس تصفیه آب سریع (قیمت سیلیس فیلتر شنی تند) نسبت به فیلترشنی کند گران تر است.

  • فیلتر شنی نرخ بالا

سایز دانه ها در این نوع نسبت به فیلتر شنی سریع درشت‌تر است. برای افزایش شرعت تصفیه آب، دانه‌های ریز فیلتر شنی تند را حذف کرده تا سرعت تصفیه بیشتر شود. این کار موجب کاهش کیفیت آب تصفیه شده می‌شود. از این رو از آن درمواردی که نیاز به حساسیت کمتر برای تصفیه است، از فیلتر شنی نرخ بالا استفاده می‌شود. استخر ویلا و منازل بهترین مکان برای استفاده از آن‌هاست. از جمله ویژگی‌های آن می توان به اندازه کوچک، سرعت بالاتر و مناسب بودن قیمت سیلیس تصفیه آب نرخ بالا اشاره کرد.

مزایای استفاده از سیلیس استخری

استفاده از فیلترهای شنی برای تصفیه آب استخر که در ساخت آن‌ها سیلیس به کار رفته است دارای مزیت‌های شگفت انگیزی است که در ادامه با هم به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

1) بهبود کیفیت آب:

آب تصفیه شده به کمک فیلتر های شنی، کیفیت بسیار بالایی دارد و درصد خلوص آب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و باعث می شود مواد اضافی از آب حذف شوند. در نتیجه استفاده از سیلیس برای تصفیه آب باعث می شود تا حد زیادی بیماری ها کاهش پیدا کند و کیفیت آب به صورت چشم گیری افزایش پیدا خواهد کرد.

قیمت سیلیس تصفیه آب و فیلتر شنی 4

2) کاهش مصرف آب:

استفاده از سیلیس استخر برای تصفیه کردن آب، می تواند میزان مصرف آب را حدودا تا 35 درصد کاهش دهد. این ویژگی علاوه بر کم کردن هزینه ها، باعث کمک به محیط زیست نیز خواهد شد. همچنین با افزایش کیفیت و شفافیت آب، تعویض آب دیگر اجباری نیست و این موضوع خود به معنای کاهش مصرف آب می باشد.

3)کاهش هزینه:

استفاده از فیلتر شنی برای تصفیه آب استخر هزینه زیادی ندارد و در نتیجه باعث می شود شما در هزینه ها صرفه جویی کنید. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که نیاز نیست شما هر سال فیلتر های مربوط به تصفیه آب را تعویض کنید، بلکه با هر تعویض می توانید به مد ت 5 الی 10 سال بدون هیچ مشکلی از آن ها استفاده کنید. همچنین قیمت سیلیس تصفیه آب نسبت به دیگر فیلترها مناسب است.

  1. کاهش مصرف انرژی؛
  2. افزایش کیفیت آب؛
  3. آسان شدن فرایند تصفیه آب؛
  4. کاهش مصرف مواد شیمیایی؛
  5. کاهش مصرف انرژی.

 

 

قیمت سیلیس فیلتر شنی

کاربرد سیلیس در استخر

کاربرد سیلیس در صنایع مختلف!

به طور کلی سیلیس از رایج ترین مواد معدنی موجود در روی زمین است که در بیشتر صنایع قابلیت استفاده دارد.

سیلیس به نقل از ویکی پدیا:

سیلیسیم دی‌اکسید یا سیلیکا يا سيليس با فرمول شیمیایی SiO2 فراوان‌ترین ترکیب اکسیدی موجود در پوسته زمین است. سیلیس در طبیعت به‌صورت آزاد یا به‌صورت ترکیب با سایر اکسیدها وجود دارد. خاک رس، آلکالی فلدسپات و سیلیس، مهترین مواد اولیه بدنه سرامیک‌ها هستند.

1) سیلیس در ساختمان سازی

یکی از مهم ترین کاربرد هایی که برای سیلیس می توانیم به آن اشاره کنیم، استفاده از سیلیس در ساختمان سازی و مصالح ساختمانی می باشد. با توجه به اینکه سنگ های سیلیسی دارای مقاومت بسیار بالایی هستند پس می توانیم با اطمینان در ساختمان سازی و مصالحی چون ماسه و سیمان از آن استفاده کرد. معمولا در ساخت دیوار ها و قسمت هایی که به مقاومت بیشتری نیاز دارد، از سیلیس استفاده می شود. شما با اطلاع از قیمت سیلیس تصفیه آب می توانید از آن برای برآورد قیمت silica در کشاورزی نیز استفاده کنید.

2) استفاده از silica در شیشه سازی

یکی دیگر از موارد یکه می توانیم به آن اشاره کنیم شیشه سازی می باشد که معمولا از سیلیس بلورین در آن استفاده می شود. شما برای اطلاع از قیمت سنگ سیلیس استخر ما را تا اخر همراهی کنید.

3) سیلیس در کشاورزی

از دیگر کاربرد های سیلیس در صنابع مختلف می توانیم به صنعت کشاورزی اشاره کنیم. همان طور که می دانید سیلیس به عنوان یکی از طبیعی ترین موادی است که برای سلامت انسان و گیاهان نیز استفاده می شود. پس وجود آن در برخی خوراکی ها و غذایی هایی که برای گیاهان استفاده می شود، ضروری است. ما انسان ها می توانیم نیاز بدن خود را با مصرف بعضی از خوراکی ها در خصوص سیلیس تامین کنیم و گیاهان نیز باید برای رشد بهتر از کودهایی که حاوی سیلیس می باشد، استفاده کنند. عدم وجود سیلیس برای رشد گیاهان به مرور زمان منجر به زرد شدن برگ ها، کاهش فتوسنتز و پژمردگی آن ها می شود.

کاربرد سیلیس دانه بندی شده در تصفیه آب

  • شفاف و زلال سازی آب استخر ها؛
  • تصفیه کردن آب استخر ها و آکواریوم ها؛
  • تصفیه آب استخر های پرورش ماهی؛
  • تصفیه آب واحد های صنعتی؛
  • تصفیه آب استخرهای دولتی و اداره ی ورزش؛
  • تصفیه آب واحدهای روستایی و شهری مربوط به امور آب و فاضلاب.
  • و… .

خرید اینترنتی و قیمت سیلیس فیلتر شنی

تجربه ثابت کرده است که شن و ماسه دارای کارایی بالای در فیلتراسیون آب است. اگر شما به چشمه‌های آب طبیعی نگاه کنید؛ متوجه شن و ماسه‌ای در کف آن می‌شوید که به زلالی چشمه کمک زیادی می‌کند. کاربرد سیلیس در استخر نیز به صورتی است که مثل فیلتر عمل می‌کند و سیلیس استخری مانع از ورود هر نوع آلودگی به آب می‌شود. استفاده از سیلیس فیلتر شنی استخر برای سلامتی بسیار مهم است. شما برای اطلاع از قیمت سنگ سیلیس استخر، قیمت سیلیس تصفیه آب و قیمت سیلیس فیلتر شنی و خرید سیلیس تصفیه آب استخر می‌توانید از طریق سیلیس همدان اقدام کنید.

منبع: en.wikipedia.org

به این مقاله امتیاز دهید

دانستی سیلیس

OptionalOptional

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت سیلیس همدان