آشنایی با کاربرد و مزایای کریستال سیلیس

کریستال سیلیس صنعتی و سیلیس مش-سیلیس همدان

کریستال سیلیس: سنگ سیلیس ترکیبی یکی از فراورده های پوسته زمین می باشد که از ترکیب اکسیژن و سیلیکون به دست آمده است، سیلیس معمولا یک سنگ سخت، بی رنگ، سفید و یا خاکستری می باشد و زیبایی خاصی دارد. سنگ سیلیس در انواع مختلفی تولید می شوند که به آن سیلیس آمورف و سیلیس کریستالی می گویند. کریستال سیلیس نمونه ای از سنگ سیلیس است که در موارد متفاوت کاربرد های زیادی دارد. لازم به ذکر است برای خرید پودر میکرونیزه و خرید سیلیس می توانید به فروشگاه همدان سیلیکا مراجعه کنید.

کریستال سنگ سیلیس چیست؟

همان طور که می دانید، سنگ های سیلیس دارای کاربرد ها و خاصیت های فراوانی هستند. اما چیزی که این روز ها ذهن مردم را به خود جلب کرده است، این است که بعضا استفاده از سنگ سیلیس تا حدودی کاهش پیدا کرده است و کارخانه و حتی مردم ترجیح می دهند به جای استفاده از سنگ سیلیس از کریستال سیلیس استفاده کنند. کریستال سیلیس در مقایسه با سنگ سیلیس دارای خصوصیات بیشتری می باشد و کاربرد های فراوانی دارد.

انواع سیلیس کریستالی

کریستال سیلیس به صورت خالص و در ترکیب با دیگر عناصر در طبیعت موجود هستند. انواعی از اشکال سیلیکا در طبیعت بوده که هر کدام دارای روش استخراج متفاوت با کاربرد متنوعی هستند. ماسه و ماسه سنگ از جمله بلورهای سیلیس بوده که در بیشتر نقاط زمین به خصوص مناطق گرم وجود دارد. یکی از رایج‌ترین شکل‌های سیلیس کریستالی، کوارتز است که شرایط و دما محیطی مناسبی داشته و از این رو حالت پایداری دارند.

سیلیس کریستالی

سیلیس مش بندی (میکرونیزه)

سیلیس میکرونیزه یکی ازمحصولات شرکت همدان سیلیکا می باشد که سنگ سیلیس با دستگاه تمام اتوماتیک بالمیل به صورت دانه بندی به اندازه های میکرون دانه بندی می شود. سیلیس میکرونیزه مصارف خواصی در صنعت را دارد، شرکت همدان سیلیکا سیلیس میکرونیزه را با مش های ۲۰۰، مش۲۳۰، مش۲۶۰، مش۳۲۵ به درجه خلوص ۹۹درصد به بالاتولید می کند. همدان سیلیکا بزرگترین تولید کننده سیلیس میکرونیزه بادستگاه تمام اتوماتیک با مش بندی دقیق می باشد.

کاربرد های کریستال سیلیس

با توجه به این که سنگ سیلیس در صنایع مختلفی قابل استفاده می شود و کاربرد زیادی دارد. کریستال سیلیس هم در موارد زیادی قابل استفاده می شود. برای نمونه از کریستال سیلیس برای مکان هایی مانند استخرهای شنا، پارک های آبی، آکواریوم و سیستم های تصفیه آب استفاده می کنند. استفاده از کریستال سیلیس در این مکان ها دارای مزیت های می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. یکی از مهم ترین مواردی که می تواند روی کاربرد سنگ های سیلیس تاثیر گذار باشد، درجه بندی آن ها می باشد. برای نمونه سیلیس درجه یک با درجه دو و بالاتر کاملا متفاوت می شود؛ چرا که کیفیت سیلیس کریستالی و آمورف در کار بسیار اهمیت دارد.

مزیت های استفاده از کریستال سیلیس

با توجه به این که کریستال سیلیس در استخرها و پارک های آبی کاربرد زیادی دارند، استفاده از آن باعث می شود تا در هنگام عملیات بک واش آب به میزان 30 درصد کاهش پیدا کند. علاوه بر کاهش میزان آب در این عملیات، انرژی مصرفی نیز با توجه به زمان کاهش پیدا خواهد کرد. کریستال سیلیس دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد و عمر بالاتری دارد و به راحتی دچار ساییدگی نمی شوند. شما با استفاده از کریستال سیلیس می توانید آلودگی آب را تا حدودی کمتر کنید کاری که با سیلیس معمولی امکان پذیر نیست و یا سخت است. برای اطلاع از قیمت پودر میکرونیزه و خرید آن می توانید به همدان سیلیکا مراجعه کنید. از مزایای سیلیس کریستالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان کاهش مصرف آب در زمان فرایند بکواش
  • کاهش مقدار مصرف انرژی براساس کوتاه شدن زمان بین دو احیا
  • مقاومت بالای کریستال سیلیس در برابر سایش و شکستگی
  • مقاومت بالای سیلیس کریستالی در برابر سنگ سیلیس
  • دانه‌بندی گوناگون برای استفاده درفیلترشنی در سایز ذرات 0.5 الی 0.8 میلی‌متر، 1 الی 2 میلی‌متر و 3 الی 4 میلی‌متر
  • حذف آلودگی بالاتر نسبت به سنگ سیلیس.

کریستال سیلیس

تفاوت سیلیس کریستالی با سیلیس غیرکریستالی

سیلیس‌ها یا دی اکسید سیلیکون از جمله مواد معدنی با ساختار بلوری یا غیربلوری هستند. در نوع سیلیس کریستالی اتم‌های سیلیکون و اکسیژن دارای یک الگوی هندسی ثابت مرتب بوده ولی سیلیس غیرکریستالی دارای اتم‌های بی شکل و بدون نظم در بین فضای اتم‌های خود است.

سخن نهایی

در مقاله ی کریستال سیلیس از فروشگاه اینترنتی همدان سیلیکا، به کاربرد و مزیت های آن پرداختیم. این ماده یکی از با ارزش ترین ماده ی پوسته زمین بوده که امروزه از نوع کریستال آن در صنایع مختلف استفاده می شود. از مهم ترین مزیت کریستال سیلیکا می توان به مقاومت بسیار بالای آن اشاره نمود که موجب شده تا در صنعت بسیار محبوب باشد. برای خرید سیلیس به صورت کریستال نیز می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی همدان سیلیکا اقدام کنید.

منبع: www.osha.gov

به این مقاله امتیاز دهید

دسته‌بندی نشده

1 دیدگاه

  • با عرض سلام و درود
    اول از هر جیز بسیار متشکرم از مطالب مفید ی که در سایت گذاشتید خیلی جالب بود خواستم بپرسم آیا امکان داره سیلیس محلول در آب رو تولید کرد یعنی محلول sio2 یا sio4 در این صورت اگه اطلاعی در این زمینه داشتید ممنون میشم کمک کنید با تشکر وحید هستم از کرمان
    تلفن 09130708406

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت سیلیس همدان