سیلیس آمورف چیست؟

سیلیس آمورف چیست؟-سیلیس همدان

موضوع این مطلب در سایت همدان سیلیکا ، در مورد سیلیس آمورف چیست می باشد. در این مطلب در مورد سیلیس آمورف، کاربردهای سیلیس آمورف و مقایسه‌ی آن با مواد کریستالی توضیح می دهیم. برای کسب اطلاع در رابطه با سیلیس آمورف تا انتهای مطلب همراه ما باشید. همچنین شما به منظور خرید سیلیس می توانید به وبسایت همدان سیلیکا مراجعه کنید.

سیلیس ها دانه های سنگی هستند که در صنعت از آن ها استفاده های مختلف می شود و از اصلی ترین جزء محصولات سرامیکی و شیشه ای هستند.شما می توانید با بررسی موارد مربوط به سیلیس ها ، سیلیس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

کاربرد سیلیس آمورف

سیلیس آمورف

آمورف یکی از انواع سیلیس ها می باشد که در اثر حرارت زیاد ساختار آن بی شکل و شکسته می شود و سیلیس ترد و نرم است و تنها در اثر حرارت بالا تولید می شود. همچنین این سیلیس توسط دستگاه های متفاوت کوبیده شده و به صورت پودری می باشد که در صنایع مختلف کاربرد دارد. از مشخصات منحصر به فرد این سیلیس می توان به نرمی و تردی آن اشاره کرد. همچنین فروش سیلیس آمورف به صورت بسته های 25 کیلویی برای ارسال داخل کشور و کیسه جمبوبگ برای صادر به دیگر کشور ها صورت می گیرد.

سیلیس آمورف به نقل از ویکی پدیا:

سیلیسیم آمورف یا سیلیسیم اَریخت (a-Si) یک فرم بدون بلورینگی سیلیسیم است که در سلول‌های خورشیدی، ترانزیستورهای با لایهٔ بسیار نازک و نمایشگرهای ال‌سی‌دی کاربرد دارد. سیلیسیم آمورف با دیگر دگرشکلی‌های سیلیسیم مانند سیلیسیم چندبلوری و تک‌بلوری متفاوت است.

کاربردهای سیلیس آمورف

  • سیستم های خلا و پنجره های کوره
  • کاربرد در اپتیک لیزر و الیاف
  • هدایت کننده طول موج، الکترونیک
  • ساخت سیلیکون ها
  • ساخت سیلیکات ها
  • سیستم انتقال گاز
  • بالابردن مقاومت بتن
  • ساخت فیبر نوری.

سیلیس آمورف

اروزیل

اروزیل یکی از کاربردهای مهم سیلیس آمورف است. اروزیل یا سیلیس میکرونیزه به حالت فوم که نام علمی آن فوم سیلیکا بوده از جمله مواد سبک و حجم دهنده برای بالا بردن مقدار غلظت مواد و افزایش خاصیت چسبندگی است. استفاده از پودر اروزیل دارای سیلیس آمورف موجب افزایش مقاومت در برابر خراش و سایش، روان کننده و آنتی کیک، مقاومت در برابر خوردگی و در برابر ریزش می‌شود. در کارخانه‌های زیر از اروزیل استفاده می‌کنند:

  1. کارخانه رنگ‌سازی
  2. سنگ‌های تزئینی
  3. سرامیک‌سازی
  4. مرکب‌سازی
  5. روان کننده بتن
  6. صنعت فایبرگلاس.

مقایسه مواد کریستالی با آمورف

ساختار مواد کریستالی به صورت منظم در کنار یکدیگر و به صورت جامد می باشد اما در سیلیس آمورف ساختار آن به شکل بی نظم و بدون شکل است همچنین مواد آمورف نقطه ذوب مشخصی ندارد اما کریستال ها دارای نقطه ذوب مشخصی هستند. تمامی مواد را می شود با جلوگیری از بلورشدنشان یعنی افزایش سرعت سرمایش برای تبدیل مایع به گاز به صورتی که اتم ها فرصت چیده شدن در کنار یکدیگر به صورت بلور نداشته باشند؛ آن ها را به آمورف تبدیل کرد.

امروزه در زمینه ی پزشکی بیشتر از ماده ی آمورف برای جراحی و دیگر کاربردها استفاده می شود.از آمورف به جای تیتانیوم و فولاد برای جایگزینی استخوان انسان پس از شکستگی استفاده می شود و به این دلیل که تجزیه ی آرامی در بدن دارند استخوان می تواند بازیابی شده و جایگزین آمورف شود. همچنین از سیلیس آمورف برای تولید سیلیکا ژل، ساخت فیبر نوری، افزودنی برای بالا بردن مقاومت بتن و … استفاده می شود. فروش سیلیس در سایت همدان سیلیکا در انواع بسته بندی ها صورت می گیرد. به منظور خرید سیلیس می توانید به شرکت سیلیس همدان مراجعه کنید.

سوالات متداول

1.سیلیس آمورف چیست؟

آمورف یکی از انواع سیلیس بوده که در اثر حرارت زیاد ساختار آن بی شکل و شکسته می شود و سیلیس ترد و نرمی بوده و تنها در اثر حرارت بالا تولید می شود.

2.کاربرد سیلیس آمورف چیست؟

ساخت سیلیکون، فیبر نوری، سیستم انتقال گاز و ساخت اپتیک لیزر از جمله کاربردهای سیلیس آمورف است.

به این مقاله امتیاز دهید

دانستی سیلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شرکت سیلیس همدان