غلظت سیلیس باید چه قدر باشد؟

غلظت سیلیس باید چه قدر باشد؟-سیلیس همدان

غلظت سیلیس باید چه قدر باشد: Silica به عنوان دومین ماده معدنی با فراوانی بالا در سطح زمین است. این ماده در نوع سنگ و پودر سیلیس دارای کاربردهای زیادی در صنایع گوناگون است. به طور کلی این ماده در بییاری از سنگ های مانند ماسه سنگ ها، تخته سنگ ها، گرانیت، زغال، سنگ های معدنی، آلی متالیک و سنگ چخماق پیدا می شود. به منظور خرید سیلیس می توانید به شرکت سیلیس همدان مراجعه کنید.

ایجاد اعمالی مانند بریدن، سوراخ کردن، منفجر کردن، آسیاب کردن و شکستن و کارهای از این قبیل باعث منتشر شدن این ماده در محیط می شود که به خودی خودی موجب آسیب رساندن به بافت ریه ها می شود. پس حال این سوال پیش می آید که برای جلوگیری از آسیب های احتمالی ناشی از سیلیس، غلظت سیلیس باید چقدر باشد. در ادامه از این مقاله سایت همدان سیلیکا شما را با این موضوع بیشتر آشنا می کنیم.

اندازه گیری سیلیس در آب

با توجه به این که در داخل آب ها نیز مقداری از silica موجود است. سیلیس به شکل آزاد در طبیعت وجود ندارد. برای اندازه گیری این ماده در آب در کریستال های دانه بزرگ مانند کوارتز و کریستال های دانه ریز مانند فلینت قابل اندازه گیری است.

کوارتزها متنوع بوده و در ترکیبات اصلی آن ها، شن، تخته سنگ و ماسه وجود دارد. در دیگر سنگ های مانند گرانیت، بازالت و … سیلیکات وجود دارد. از این جهت سیلیکون به شکل Sio2 در آب، رسوبات و خاک قابل سنجش است. برای اندازه گیری سیلیس در آب از روش Molybdosilicate Method استفاده می کنند. مقدار سیلیکات موجود در سنگ ها در بازه 7 تا 80 درصد، در خاک های ساده بین 50 تا 80 درصد و در آب های زیر زمینی معمولا 14 میلی گرم بر لیتر می باشد.

برای حذف سیلیس از اب باید بدانید که این ماده در آب ها به صورت H3SiO4 و H4SiO4 شناسایی می شود. این عصنر در کنار منیزیم موجب ایجاد رسوب و در توربین ها ته نشین می شود. در ضمن به دلیل این که نمونه ای از سیلیس سرطان زا می باشد، اندازه گیری میزان غلظت سیلیس در خاک، آب و مواد غذایی لازم می باشد و میزان سیلیکا در آب های طبیعی حدود 1 تا 100 PMM  می باشد.

غلظت سیلیس باید چه قدر باشد تا موجب آسیب نشود؟

به طور کلی اندازه ذرات سیلیس که بین 0/5 تا 5 میکرن باشد موجود ایجاد بیماری سیلیکوزیس می شود. انجمن ایمنی و بهداشت حرفه ای (NIOSH) برای غلظت های متفاوت بلورهای سیلیس موارد زیر را پیشنهاد کرده است تا از ایجاد آسیب به کارگران ناشی از استنشاق گرد و غبار این عنصر جلوگیری کند.

  • بیش از 0/5 میلی گرم بر متر مکعب: استفاده از ماسک های تنفسی نیمه با حداقل فیلتر و از نوع ماسک N95
  • بیش از 1/25 میلی گرم بر متر مکعب: رسپیراتورهای تصفیه کننده هوای قوی با حداقل فیلتر N95
  • بیش از 2/5 میلی گرم بر متر مکعب : رسپیراتور های فراهم کننده هوا با مقدار فشار مثبت

مقاله پیشنهادی: مضرات سیلیس

غلظت سیلیس باید چه قدر باشدخرید سیلیس مرغوب

Silica دارای خواص فیزیکی مانند وزن مخصوص، خصوصیات انکساری اشعه x و شاخص انکساری و … است. این ماده در دو نوع کریستالی و غیر کریستالی وجود دارند. شما برای خرید سیلیس درجه یک و با کیفیت که آسیب جدی برای شما نداشته باشد، می توانید به سایت همدان سیلیکا مراجعه کنید و از طریق ارتباط با کارشناسان آن ها خرید سیلیس را انجام دهید. بسیار متشکریم که تا پایان مقاله غلظت سیلیس باید چه قدر باشد، ما را همراهی کردید.

سوالات متداول

1.اندازه‌گیری غلظت سیلیس با چه روشی امکان پذیر است؟

سیلیس به شکل Sio2 در آب، رسوبات و خاک قابل بررسی است. برای اندازه گیری سیلیس در آب از روش Molybdosilicate Method استفاده می کنند.

2.غلظت سیلیس تا چه حد موجب ایجاد بیماری ریوی می‌شود؟

به طور کلی سیلیس بین ۰/۵ تا ۵ میکرون موجود ایجاد بیماری سیلیکوزیس می شود.

به این مقاله امتیاز دهید

دانستی سیلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت سیلیس همدان