چگونه سنگ کوارتز پیدا کنیم؟

چگونه سنگ کوارتز پیدا کنیم؟ - شرکت سیلیس همدان

خبر خوب این است که سنگ های کوارتز تقریباً در هر مکانی یافت می شوند. اما آنچه ما در این مقاله از سایت همدان سیلیکا انجام می دهیم، ارائه نکاتی است که می توانید به دنبال آن باشید تا بتوانید تعداد زیادی سنگ کوارتز زیبا و با کیفیت گرانبها پیدا کنید و اینکه چگونه سنگ کوارتز را بشناسیم.

لازم است چشمان خود را باز نگه دارید زیرا انواع کوارتز زیاد است و همیشه شبیه آنچه شما به دنبال آن هستید نیست؛ زیرا سنگ های کوارتز می توانند رنگ ها و ظاهرهای متفاوتی به خود بگیرند.

سنگ کوارتز چیست؟

کوارتز یا در کوهی یک سنگ جواهر نیمه قیمتی است که دارای سختی ۷ در مقیاس موس می‎باشد. شاید جالب باشد بدانید که سنگ کوارتز به رنگ و اسامی مختلفی دیده شده است که سنگ عقیق نیز جزو این دسته می‌باشد. بهتر است بدانید که این سنگ به رنگ‌های زیر موجود است:

  • شیشه‌ای
  • کهربایی
  • زرد
  • جگری
  • سیاه
  • سبز

واژه کوارتز (Quartz) یک واژه قدیمی آلمانی می‌باشد که معنای آن چیزی محکم و سخت است. سنگ کوارتز دارای انواع مختلفی بوده که در فرم‌ها و رنگ‌های گوناگون یافت می‌شود. این سنگ نیمه قیمتی یکی از فراوان‌ترین سنگ‌های معدنی در پوسته زمین به شمار می‌رود که باید بررسی شود چگونه سنگ کوارتز پیدا کنیم.

سنگ کوارتز چیست؟کاربرد کوارتز چیست؟

به طور کلی کوارتز به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند سختی به عنوان پر کننده در تولید لاستیک، رنگ و بتونه مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، از این محصول در صنایع راه آهن و معدن بهره گرفته و از کوارتز ماسه‌ای برای زمین گلف، زمین‌های والیبال و زمین بیسبال به کار می‌برند. لیست زیر شامل برخی از رایج‌ترین کاربردهای کوارتز است:

  • جواهرات و سنگ‌های قیمتی
  • صنعت نسوز
  • مواد ساینده
  • الکترونیک

کاربرد کوارتز چیست؟سنگ های کوارتز طبیعی را کجا باید جستجو کرد؟

چندین مکان در نزدیکی شما وجود دارد که فرصت های بسیار خوبی برای یافتن سنگ های کوارتز هستند که شمال موارد زیر می باشند:

  • حیاط خلوت خود شما: همانطور که می توانید تصور کنید، از آنجا که کوارتز یکی از رایج ترین مواد معدنی روی کره زمین است، معمولاً می توانید آن را تقریباً در هر کجا، از جمله حیاط خلوت خود پیدا کنید.
  • برش های کنار جاده: برش های کنار جاده ممکن است یکی از بهترین مکان ها برای جستجوی سنگ های کوارتز باشد که برای همه رایگان است. اغلب اوقات متوجه خواهید شد که برخی از این برش های کنار جاده در واقع از طریق رگ کوارتز یا دیگر کانسارهای اصلی کوارتز بریده می شوند.
  • باطن معدن: یکی دیگر از مکانهای عالی برای جستجوی سنگ های کوارتز ، باطله های معدن است. باطله های معدن در اصل خاک و بقایای باقی مانده از عملیات استخراج است.سنگها ، خاک ، مواد معدنی و سایر زباله ها باید از معادن خارج شوند و در شمعهای نزدیک معدن ریخته شوند. معادن اغلب به مردم این امکان را می دهند که این توده های آوار را زیر و رو کنند.این باطله ها بارها سرشار از سنگها ، مواد معدنی و سنگهای قیمتی از جمله کوارتز هستند، به ویژه اگر عملیات استخراج از طریق یک رگ کوارتز یا دیگر کانسارهای اصلی کوارتز انجام شده باشد.
  • سایت های پرداخت به حفر: یکی دیگر از راههای آسان برای یافتن بلورهای کوارتز، مراجعه به معدن یا محل حفاری است که قبلاً برای یافتن بلورهای کوارتز شناخته شده است. یک جستجوی سریع آنلاین باید به شما ایده هایی در مورد مکان این سایت ها در نزدیکی منطقه شما بدهد.
  • فروشگاه سنگ و جواهر: اگر همه چیز شکست خورد و شما کاملاً مصمم هستید که یک نمونه سنگ کوارتز جدید به مجموعه خود اضافه کنید ، مطمئناً بازدید از یک فروشگاه سنگ و جواهر در نزدیکی شما مطمئناً همان چیزی را که به دنبال آن هستید ، خواهد داشت.فروشگاه های سنگ و جواهرات به مقدار زیاد در اینترنت وجود دارد. فقط هنگام خرید آنلاین مراقب باشید و مطمئن شوید که بلورهای طبیعی خریداری می کنید و نه سنگ های کوارتز مصنوعی ساخته شده از دست انسان.

سنگ های کوارتز طبیعی را کجا باید جستجو کرد؟انواع سنگ کوارتز

انواع سنگ کوارتز به شرح زیر می‌باشد:

  1. کریستال کوارتز آمتیست
  2. کوارتز رز
  3. کوارتز دودی
  4. ژئودز

جمع بندی

سنگ های کوارتز به راحتی پیدا می شوند، اما اگر به دنبال سنگ های کوارتز طبیعی و گرانبها هستید باید به نکاتی که قید شد توجه داشته باشید. امیدوارم نکاتی که در این مقاله از سایت همدان سیلیکا برای شما گفته شد کمک زیادی به شما برای خرید و بدست آوردن سنگ کوارتز کند.

 

به این مقاله امتیاز دهید

دانستی سیلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت سیلیس همدان